Bij Ter Groene Poorte kennen ze heel wat van recepten en met eentje blinken ze heel erg uit: het recept om topchefs voort te brengen. Ter Groene Poorte heeft een 'wall of fame' om u tegen te zeggen: Sergio Herman, chocolatier Dominique Persoone, Gert De Mangeleer, Sofie Dumont ... maar dat is niet het enigste waarmee de school wil uitpakken. Directeur Iris Cornette: ”Het uithangbord van een school als de onze is vaak de bekende chef. De ambachtelijke slager krijgt doorgaans minder media-aandacht, maar is voor ons van even groot belang. Iedereen in de voedingswereld is een schakel die kan bijdragen in het ontwikkelen van nieuwe technieken en concepten. Het aanbieden van al die verschillende disciplines is het unique selling point van Ter Groene Poorte. Die brede blik is heel waardevol.”
Om de veelzijdigheid van de school extra in de verf te zetten en alle afdelingen evenveel visibiliteit te geven werd een magazine gecreëerd. Een glossy onder de naam 'Drunch' die erg 'gesmaakt' wordt en bij menig oud-leerling in de zaak komt te liggen. De oud-leerlingen zijn de beste ambassadeurs voor de school en met Drunch kunnen ze uitpakken.