let's talk about
Femma
Veel organisaties evolueren in hun werking mee met de tijd of zijn zelfs trendsetter. Maar vaak behouden ze tijdens die evolutie hun oorspronkelijke naam en huisstijl. Zo ging het ook bij Femma, de nieuwe naam voor de dynamische vrouwenvereniging geboren onder de naam KAV, voluit Kristelijke Arbeiders Vrouwenbeweging. 'De naamsverandering is het logische gevolg van een uitgebreid herbronningsproces', stelde algemeen directeur Eva Brumagne. 'Met de nieuwe naam wil de vrouwenbeweging de deur helemaal openzetten voor àlle vrouwen.' Volgens Brumagne schrok de oude naam soms vrouwen af. 'De aansluitende opfrisbeurt moet zeker ook jongere vrouwen naar de vereniging lokken. Het gaat om een moeilijke doelgroep die in een bijzondere drukke fase in het leven zit. Toch zien wij dat ze het belangrijk vinden om zich te verenigen.' De merkenstrategie met een sterk gedefinieerde huisstijl en dito kleurenpalet die Gevaert Graphics uittekende zorgde voor een opgemerkte heropleving.
Femma blies intussen 100 kaarsjes uit. Om dat te vieren werden tal van activiteiten opezet en alle doelstellingen van de vereniging op een aantrekkelijke manier opnieuw onder de aandacht gebracht. Want, zo stelde maria van Neste, gewezen nationaal voorzitter: 'Niets is zo nefast voor een beweging als het lijden aan geheugenverlies. Zo wordt onduidelijk waar men mee bezig is en wordt ieder toekomstperspectief onmogelijk.’ Gevaert Graphics vatte de doelstellingen in een reeks gelaagde illustraties, waarrond een imagocampagne werd opgezet.