Zowel op papier als online informeert het gezondheidsmagazine Leef je over gezondheidszorg, tegemoetkomingen en de CM-dienstverlening. Maar bovenal brengt Leef verhalen van mensen en wil het inspiratie geven om samen gezond in het leven te staan. Leef neemt daarbij steeds een emotie als leidraad.
let's talk about
Leef
Magazines, ledenbladen en personeelsbladen maken is voor Gevaert Graphics een dagelijkse bezigheid. We zijn, zeg maar, gepassioneerde bladenmakers. We beheersen het traject van concept tot brievenbus, in content en vorm.
De grote uitdaging bij het maken van een magazine is ervoor te zorgen dat we de lezer telkens opnieuw verrassen, boeien en emotioneren. Bladen maken is als optreden voor een groot publiek. Je probeert mensen te raken, te inspireren. Op een podium heb je daarvoor tonnen charisma en flink wat body language nodig. In een magazine is dit niet anders. Beeld en taal moeten beroeren, emoties losmaken. De tijdsgeest en leescultuur zijn evolutief en publicaties moeten daarop afgestemd worden. We kennen onze doelgroep en weten hoe we hen moeten bereiken.
We moeten het DNA van de publicatie durven versterken zonder daarbij belangrijke magazineregels uit het oog te verliezen. De aangenaamste publicaties waarbij je in alle opzichten een goed gevoel krijgt, zijn deze waar het DNA klopt, het fundament eenduidig is. Waar ook je het blad openslaat, welk verhaal je ook leest, welke foto je ook bekijkt, het klopt. Kleuren, vormgeving, letterkeuze, bladopbouw, de tone of imag en de tone of voice,... een magazine stylen gaat niet enkel over het jasje, maar ook over de ziel.